Lexus UX – początek testów jesienią

1
1248
Jak podaje japoński magazyn, Lexus UX powstaje na platformie GA-C z serii TNGA | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Dziennikarze japońskiego magazynu Mag-X dotarli do kolejnych szczegółów na temat subkompaktowego crossovera Lexus UX, który powstaje jako seryjna wersja przedstawionego rok temu w Paryżu koncepcyjnego modelu UX.

Wyróżniający się śmiałą, dynamiczną stylistyką koncepcyjny UX (Urban crossover) został zaprojektowany przez europejskie studio ED2. Mag-X prezentuje artystyczną wizję nadwozia nowego auta o nieco delikatniejszych liniach, bardziej prawdopodobnych w seryjnym samochodzie.

Według informacji Mag-X, prace konstrukcyjne są już na zaawansowanym etapie. Budowa prototypu ma zostać zakończona jesienią, po czym rozpoczną się jego próby. Rozpoczęcie produkcji seryjnej ma nastąpić rok później.

Jak podaje japoński magazyn, Lexus UX powstaje na platformie GA-C z serii TNGA. Na tej samej platformie oparte są Toyota Prius i Toyota C-HR, można w związku z tym oczekiwać, że UX wykorzysta pewne rozwiązania z crossovera C-HR. Spodziewane wymiary to ok. 4400×1800×1560 mm.

Z oznaczeń UX 200, UX 250 i UX 250h, które w ubiegłym roku Lexus zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym, można wywnioskować, jakie jednostki napędowe otrzyma nowy crossover. UX 200 będzie zapewne napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem 8AR-FTS o mocy 238 KM, używany np. w Lexusie NX 200t czy RC 200t. Lexus UX 250 zyska prawdopodobnie znany z nowej Toyoty Camry dwuipółlitrowy, czterocylindrowy silnik DFE o sprawności cieplnej 40%, a UX 250h napęd hybrydowy z tym samym silnikiem DFE 2,5, który w tym zastosowaniu osiąga sprawność cieplną 41%.

Lexus UX z napędem konwencjonalnym ma trafić do sprzedaży w październiku 2018, zaś miesiąc później fabrykę zaczną opuszczać egzemplarze z napędem hybrydowym.


Materiał partnera zewnętrznego