Facebook
  • Kultura
    • Filmy
    • Gwiazdy
    • Książki
    • Muzyka
    • Telewizja
  • Społeczeństwo
    • Konsument
    • Parenting
    • Praca
    • Związki
  • Styl życia
    • Dom i ogród
    • Moda
    • Podróże
    • Smaki
  • Technologie
    • Internet
    • Motoryzacja
  • Uroda
  • Zdrowie
Wyszukiwanie
Zaloguj
Witamy! Zaloguj się na swoje konto
Zapomniałeś hasła? sprowadź pomoc
Odzyskiwanie hasła
Odzyskaj swoje hasło
Hasło zostanie wysłane e-mailem.
Pinesska.pl pinesska.pl
Pinesska.pl Pinesska.pl
  • Kultura
    • Filmy
    • Gwiazdy
    • Książki
    • Muzyka
    • Telewizja
  • Społeczeństwo
    • Konsument
    • Parenting
    • Praca
    • Związki
  • Styl życia
    • Dom i ogród
    • Moda
    • Podróże
    • Smaki
  • Technologie
    • Internet
    • Motoryzacja
  • Uroda
  • Zdrowie
Strona główna Społeczeństwo Konsument Te marki zna każdy, ale… skąd się wzięły ich nazwy i logotypy?
  • Społeczeństwo
  • Konsument

Te marki zna każdy, ale… skąd się wzięły ich nazwy i logotypy?

7 października 2019
0
2529
Facebook
Twitter
    Logo międzynarodowe marki
    Logotypu międzynarodowych marek | fot.: StockAdobe.com

    W ostatnich latach powstało coraz więcej agencji namingowych, które zajmują się opracowywaniem nazw i chwytliwych haseł dla nowych marek. Ciekawa nazwa marki jest jedną z najbardziej kluczowych aspektów, która może przyczynić się do dotarcia do grona konsumentów i utrwalenia w ich umyśle. Ważnym aspektem przy tworzeniu marki jest także stworzenie odpowiedniego logotypu. Ten mały obrazek jest jedną z pierwszych rzeczy na które zwraca uwagę przyszły konsument.

    Pomocny „wujek”

    Logo Google
    Google, która to nazwa wywodzi się od słowa Googol, które oznacza liczbę 10 do potęgi 100 | fot.: StockAdobe.com

    O tych ważnych cechach wiedzieli Larry Page i Sergey Brin, założyciele Google. Pierwotnie wyszukiwarka nosiła nazwę „BackRub”, jednak ostatecznie zmienili nazwę na Google, która wywodzi się od słowa Googol, które oznacza liczbę 10100 Miało to zwrócić uwagę na dostarczenie przez wyszukiwarkę ogromnej ilości wiadomości. Logo marki zmieniało się co kilka lat, jednak zawsze wyrażało idee „mniej znaczy więcej”. Prosty napis z podstawowymi kolorami stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków na całym świecie.

    Napój popkultury

    logo cocacola
    Najpopularniejszy napój na świecie – coca-cola, pierwotnie nazywał się „Pemberton’s French Wine Coca” | fot.: StockAdobe.com

    Najpopularniejszy napój na świecie – coca-cola, pierwotnie nazywał się „Pemberton’s French Wine Coca”. Jednak dopiero zestawienie dwóch nazw głównych składników produktu – kokainy „coca” oraz orzeszków koli „cola” przyniosło światowy sukces temu napojowi. Logo marki jest ikoną popkultury, często wykorzystywaną przez artystów i twórców kreskówek. Co ciekawe, twórcą logo był księgowy firmy Frank Mason Robinson, który za stworzenie logo w 1885 roku nie otrzymał dodatkowego wynagrodzenia. Produkt jest na tyle popularny, że zastrzeżone są nie tylko nazwa i logo marki, ale i kształt butelki.

    Nadgryzione jabłko

    logo Apple
    Jak opowiada Wozniak w swojej książce zatytułowanej „Apple Confidential 2.0: The Definitive History of the World’s Most Colorful Company” nazwę wymyślił Jobs | fot.: StockAdobe.com

    Kiedy słyszymy słowo komputer, w wyobraźni widzimy nadgryzione jabłko. A to wszystko za sprawą Steve’a Jobsa i Steve’a Wozniaka. Skąd wzięła się nazwa Apple, która w pierwszej myśli nie ma nic wspólnego z przemysłem informatycznym? Jak opowiada Wozniak w swojej książce zatytułowanej „Apple Confidential 2.0: The Definitive History of the World’s Most Colorful Company” nazwę wymyślił Jobs, który kiedyś pracował na farmie w stanie Oregon. Jobs był także wielkim fanem The Beatles. Zespół był powiązany z takimi wytwórniami jak Apple Corps i Apple Records. Z logiem marki wiąże się kilka ciekawych teorii – jedni mówią, że nawiązują do symboliki biblijnej. Inni mówią, że jabłko odnosi się do symboliki posiadania wiedzy. Jednak projektant logo Rob Janoff dementuje te pogłoski i opowiada, że poprzez nadgryzienie jabłka uniknął jego podobieństwa do pomidora.

    Samochodowe logotypy

    logo BMW
    Nazwa marki wzięła się od skrótu Bayerische Motoren Werke, co oznacza Bawarskie Zakłady Silnikowe | fot.: StockAdobe.com

    Jedną z najpopularniejszych marek samochodowych w Europie jest niemiecki koncern BMW. Nazwa marki wzięła się od skrótu Bayerische Motoren Werke, co oznacza Bawarskie Zakłady Silnikowe. Logo marki, czyli zamknięte w okręgu biało-niebieskie ćwiartki nawiązują do kolorystyki bawarskiej flagi. Konkurentem marki BMW jest marka samochodowa Audi, którego nazwa wywodzi się z języka łacińskiego. Założycielem marki był Niemiec August Horch. W języku niemieckim słowo „horchen” oznacza „słuchać”. Jego odpowiednikiem w języku łacińskim jest słowo „audire”. Logo marki składa się z czterech pierścieni, które reprezentują cztery firmy motoryzacyjne: Audi Automobil-Werke AG, Horch Automobil-Werke GmbH, Dampf Kraft Wagen i Wanderer Werke AG. W obliczu kryzysu w latach 30. ubiegłego wieku firmy te połączyły się w jedną markę – Auto Union, która od 1965 jest znana jako Audi.

    Logotypy stały się narzędziem do rozpoznawania danej marki i jej autentyczności. Odnoszące sukcesy koncerny nie stworzyły przypadkowych nazw marek. Nazwa wywodziła się z doświadczeń założycieli marek i jest odzwierciedleniem ich produktu.


    KFA

    • TAGI
    • logo
    • marka
    Facebook
    Twitter
      admin

      Najnowsze

      koenzym q10

      Koenzym Q10 – naturalna tarcza dla organizmu jak wspierać energię komórkową i opóźniać starzenie?

      admin - 25 września 2025 0
      meble biurowe

      Bezpieczne i ergonomiczne stanowiska pracy – zadbaj o komfort pracowników

      admin - 19 września 2025 0
      roboty sprzątające

      Roboty sprzątające: niezbędnik nowoczesnego domu, ułatwienie i ekologia

      admin - 17 sierpnia 2025 0
      damskie buty

      Obuwie na różne okazje – jak dokonać właściwego zakupu

      Dominika Pawlikowska - 18 czerwca 2025 0
      rękawiczki do brwi

      Odżywki do brwi i rękawiczki w pracy stylistki – duet, który wpływa na jakość usług i bezpieczeństwo klientek

      admin - 21 maja 2025 0
      Pinesska.pl
      Zawsze na czasie, w przystępny sposób przypinamy najważniejsze, najciekawsze i najbardziej pobudzające informacje.
      Napisz do nas: redakcja@pinesska.pl
      Facebook
      • Kontakt
      © Copyright 2018 by Infoss Sp. z o.o.
      WIĘCEJ HISTORII
      modelka na wybiegu

      Polskie marki odzieżowe rosną w siłę! Na które warto zwrócić uwagę?

      admin - 16 września 2019 0