Kylie zbudowała fortunę wartą kilkaset milionów dolarów, w krócej niż 3 lata. Kim jest i jak to się stało, że w tak młodym wieku zarobiła miliony?
Kylie Jenner urodziła się w USA 10. sierpnia 1997 roku, w Los Angeles. Dorastała w Calabasas. Jest córką Caitlyn Jenner (dawniej William Bruce Jenner) oraz Kris Jenner. Kylie ma łącznie dziewięcioro rodzeństwa, są to znane z show-biznesu osoby jak Kendall Jenner oraz przyrodnie siostry Kim, Khloe i Kourtney Kardashian. Pierwszy raz zyskała popularność za sprawą udziału w programie „Z kamerą u Kardashianów”.
Następnie Kylie robiła karierę w modelingu, brała udział w sesji zdjęciowej kolekcji Sears’a „Crush Your Style”. Kylie fotografował wówczas Nick Saglimbeni. Później występowała w wielu sesjach dla magazynów modowych takich jak Teen Vogue, Cosmopolitan i Seventeen.
Obecnie Jenner prowadzi jedną z najlepiej prosperujących firm wytwarzających produkty do makijażu. Kylie Cosmetics wprowadziła na rynek dwa lata temu zestaw do makijażu o wartości 29 dolarów, składający się z dopasowanego zestawu szminek i konturówek do ust i sprzedała produkty o wartości ponad 630 milionów dolarów. Od tego czasu firma dodała do swojej oferty inne kosmetyki, takie jak cień do oczu i korektor, co przyczyniło się do jeszcze większych zarobków (ponad 800 milinów dolarów). Kylie jest jedyną właścicielką firmy.
Jak firma Kylie Cosmetics odniosła tak wielki sukces?
Cała rodzina Jenner czerpie ogromne korzyści z obecności w mediach. Najpierw pokazywali się w telewizji, a obecnie własne życie relacjonują za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dzięki nim Kylie ma łatwy dostęp do swoich fanów, którzy w większości stają się jej klientami.
Jenner uważa Instagram za wynalazek wieku. Prawie co godzinę pojawia się na Instagramie i Snapchacie, wstawiając nowe selfie z opisami, które z produktów z Kylie Cosmetics właśnie użyła. Wstawia też filmiki z zapowiedziami nadchodzących produktów i ogłasza nowe premiery. Brzmi to beznadziejnie, dopóki ktoś sobie nie uświadomi, że ma ponad 110 milionów obserwujących na Instagramie i miliony więcej na Snapchacie. Wiele z nich to młode kobiety i dziewczęta – idealne klientki na jej produkty.
Kylie nie ma wielu problemów z prowadzeniem firmy. Jej imperium bliskie miliardowi dolarów składa się tylko z siedmiu pełnoetatowych pracowników i pięciu pracowników na część etatu. Kylie opiera się głównie na outsourcingu- produkcję i pakowanie zleca firmie Seed Beauty, producentowi marek własnych w pobliskim Oxnard w Kalifornii. Sprzedaż i dystrybucję zleca sklepowi internetowemu Shopify. Finansami i PR zajmuje się jej roztropna matka Kris, w zamian za 10% oszczędności w zarządzaniu. Dzięki niewielkim kosztom ogólnym i marketingowym zyski są spore i idą prosto do kieszeni Jenner.
Kylie Jenner odniosła ogromny sukces w bardzo młodym wieku. Przełożyło się na to wiele czynników, ale pomogło jej głównie to, że pochodzi z bardzo znanej rodziny. Kiedy jest się sławnym i odpowiednio kieruje się swoim wizerunkiem, można wykorzystać swoją popularność do zarabiania dużych pieniędzy. Kylie zrobiła to wyśmienicie. Kylie Cosmetics wygenerowała już około 230 milionów dolarów zysku netto. Prawdopodobnie już niebawem Kylie zdobędzie tytuł, który niegdyś posiadali Bill Gates i Mark Zuckerberg, czyli najmłodszy miliarder- w tym przypadku miliarderka, która zarobiła te pieniądze sama. No,prawie sama.
MRA