Franczyza w Polsce – skąd bierze się tak duże zainteresowanie?

0
531
żabka franczyza
Franczyzodawcy, zapewniając nam swoje gotowe rozwiązania i metody działalności w danej branży, dają nam tylko część przepisu na sukces, który to uzależniony jest w dużej mierze także od nas samych | fot.: materiał partnera

Przedsiębiorcy, którzy swój biznes rozpoczynają w ramach franczyzy, zyskują wiele. Nie inaczej wygląda sytuacja w naszym kraju. Skąd tak duże zainteresowanie właśnie takim sposobem działalności? Sprawdzamy!

Franczyza w Polsce – sprawdzony pomysł na biznes

Mówiąc o franczyzie, słowo „sprawdzony” możemy odmieniać przez wszystkie przypadki. Franczyzodawca swoje sprawdzone rozwiązania na biznes przekazuje franczyzobiorcy, a ten, korzystając z nich, może otworzyć własną działalność. Rzetelne realizowanie sprawdzonych wytycznych daje mu możliwość na osiągnięcie sukcesu w branży, w której zdecyduje się poprowadzić swój biznes. Jest to też działalność sprawdzona przez innych przedsiębiorców. Jak wygląda franczyza w Polsce? Największe zainteresowanie wzbudza działalność gastronomiczna i prowadzenie małych i większych sklepów.

Bez różnicy, gdzie zdecydujemy się prowadzić swój biznes, możemy znaleźć niszę, w którą warto będzie zainwestować. Małe miasteczko, bez dostępu do hipermarketów i galerii handlowych? Tu zapewne sprawdzą się pizzerie i sklepy franczyzowe – na przykład osiedlowy sklep spożywczy lub sklep z odzieżą używaną. Centrum dużego miasta? Może warto postawić na sklep z elegancką odzieżą lub bielizną, ale także placówkę, gdzie klienci zrobią szybkie i wygodne zakupy. Odpowiedzią na różne potrzeby jest właśnie franczyza. W Polsce mamy z nią do czynienia choćby w przypadku małych sklepów spożywczych – Żabek.

Sklepy franczyzowe – ich popularność wśród przedsiębiorców ciągle rośnie!

Sklepy franczyzowe są jedną z najlepiej sprawdzonych form biznesu. Tutaj ryzyko kłopotów w działalności jest bardzo niskie. Wspomniana wcześniej Żabka sprawdzi się praktycznie wszędzie, a i popularność sklepów z odzieżą używaną rośnie z dnia na dzień. Poza biznesem spożywczym i odzieżowym możemy też zainwestować w sklep z biżuterią, alkoholem, kawami i herbatami czy kosmetykami.

Skąd bierze się tak duże zainteresowanie i dlaczego przedsiębiorcy inwestują w sklepy franczyzowe? W biznesie franczyzowym po stronie franczyzodawcy pozostaje dbałość o reklamę i odpowiedni marketing. Znana marka jest niemal sukcesem samym w sobie, a działania marketingowe, realizowane na ogromną skalę, nie są w ogóle porównywane do aktywności, które bylibyśmy w stanie samodzielnie podjąć w ramach promocji swojego tworzonego od zera biznesu. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele sklepów wokół nas to właśnie biznesy franczyzowe – sklepy z dywanami, sprzętem elektronicznym czy akcesoriami remontowymi. Franczyza w Polsce zadomowiła się na dobre.

Franczyza w Polsce – w co jeszcze warto zainwestować?

Franczyza w Polsce, skupiona wokół gastronomii i różnych sklepów, święci triumfy. Jednak nie są to jedyne opcje, w które warto zainwestować. Rozważając stanie się franczyzobiorcą, możemy niemal przebierać w różnorodnych działalnościach – od usług rachunkowych i finansowych, przez te związane z naprawą czy myciem samochodów, aż po usługi kurierskie i ofertę edukacyjną dla najmłodszych. Wybór jest naprawdę szeroki, ale powinien chociaż trochę oparty być o nasze zainteresowania czy kierunek rozwoju, jaki chcemy przyjąć. Takie rozwiązanie istotnie zwiększy szanse powodzenia naszej działalności.

Franczyzodawcy, zapewniając nam swoje gotowe rozwiązania i metody działalności w danej branży, dają nam tylko część przepisu na sukces, który to uzależniony jest w dużej mierze także od nas samych. To od naszych umiejętności zarządzania ludźmi, obsługi klienta czy kierowania i organizacji pracy uzależnione będzie powodzenie w naszej lokalnej firmy.

Pomimo tego, że jako franczyzobiorcy nie musimy martwić się o reklamę i rozpoznawalność marki, pod której szyldem pracujemy, to musimy stale starać się zadowalać swoich klientów i sprawiać, by chcieli do nas wracać. Tutaj naszym pomocnikiem jest marketing szeptany – zadowolony klient przyprowadzi kolejnego i będzie nas polecał innym.

Materiał partnera