Odzież damska streetwear czyli moda na co dzień

0
130
streetwear
Moda streetwear poszukująca oryginalnych i nietuzinkowych inspiracji odkrywała egzotyczne firmy odzieżowe w najdalszych zakątkach świata, kreując z nich w przyspieszonym trybie globalne marki| fot.: stock.adobe.com

Modowy trend zwany streetwear, w polskim brzmieniu przybrał nazwę moda uliczna, z biegiem lat przekształcił się w potężny sektor produkcji odzieży, z udziałem w światowym rynku produkcji odzieży oraz obuwia sięgającym 10%. Co roku wartości te systematycznie rosną, a sama moda mocno się dywersyfikuje, przyciągając do siebie kolejnych admiratorów obu płci. Wszystko wskazuje też na to, że streetwear na trwale wpisało się w modowy biznes, przyczyniając się z pewnością do, jak twierdzą specjaliści tematu, ograniczenia roli i znaczenia domów mody opartych na słynnych nazwiskach projektantów światowego formatu. 

Moda uliczna na co dzień

Odzież damska streetwear będąca częścią mody ulicznej podlega nieustannym zmianom, trudno więc dokładnie zdefiniować jej ramy. To po prostu miejski styl ubierania łączący w sobie wiele elementów wynikających z pragmatycznych potrzeb, ale też z chęci manifestacji indywidualnych poglądów  jej użytkowników. To dlatego nasze ulice stały się bardziej kolorowe i zróżnicowane, pełne zaskakujących połączeń, odważnej kolorystyki, wzorów sięgających odległych kultur. Streetwear charakteryzuje się indywidualizmem, oryginalnością, nieszablonowością,  swoistym luzem kontrastującym często z obowiązującymi trendami, ale też wygodą i funkcjonalnością. 

Kosmopolityczna odzież damska streetwear

Trendy mody ulicznej tworzą przede wszystkim ludzie młodzi, młode pokolenie odporne na hierarchizację i rygory. Ubrania streetwear nie mają płci, fizycznych, kulturowych i subkulturowych granic. Można wśród nich znaleźć odzież inspirowaną trendami z całego świata. Zaczęła się od wąskich subkultur i fascynacji surfingiem, deskorolką, hip-hopem oraz graffiti. To dlatego sercem przyszłej mody ulicznej stała się Kalifornia i Nowy Jork oraz Japonia, której młodzież pielęgnowała subkulturowe rozwiązania w modzie jeszcze wcześniej.

Moda streetwear poszukująca oryginalnych i nietuzinkowych inspiracji odkrywała egzotyczne firmy odzieżowe w najdalszych zakątkach świata, kreując z nich w przyspieszonym trybie globalne marki. Gdy te stały się powszechnie rozpoznawalne, uwaga streetwearowców przenosiła się na kolejne, jeszcze bardziej niszowe, nadając im ponownie status kultowych.

Odzież damska streetwear dostępna jest w Polsce zarówno w sklepach stacjonarnych jak i online np. https://patshop.pl/pol_m_Kobieta-171.html. Wielu dystrybutorów koncentruje się wyłącznie na modzie ulicznej, dostarczając jej użytkownikom wciąż zmieniającą się ofertę. I właśnie między innymi tu upatruje się tak szalone powodzenie tej części modowej machiny.

Materiał partnera