Śniadanie, które da ci energię na pół dnia

0
519
pyszne śniadanie
Co jeść, aby paliwo, jakim jest jedzenie było wysokiej jakości i dodawało nam sił i energii na co dzień? Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie | fot.: Fotolia

Znaczna większość ludzi doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest zdrowe odżywianie oraz uprawianie sportu. Na to, jak się czujemy, wpływa wiele czynników, jednak sportem i mądrą dietą możemy maksymalizować prawdopodobieństwo dobrego samopoczucia.

Małe porcje, ale obfite śniadanie

Mamy świadomość tego, jak istotne jest, aby spożywać kilka niewielkich posiłków, które są bogate w witaminy i składniki odżywcze. Warzywa, owoce, węglowodany, białko oraz tłuszcze są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i lepiej nie eliminować ich ze swojej diety, nawet jeśli bardzo chcemy schudnąć to trzeba robić to stopniowo i pamiętać o tym, aby unikać drakońskich diet eliminacyjnych, które mogą prowadzić do groźnych niedoboru w organizmie.

Co jeść, aby paliwo, jakim jest jedzenie było wysokiej jakości i dodawało nam sił i energii na co dzień? Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie. To, jak rozpoczynamy dzień jest kluczowe, dlatego warto zadbać o to, aby poświęcić dostateczną ilość czasu każdego dnia na przygotowanie wartościowego posiłku. Wiele osób przekonało się, że świetne efekty przynosi przygotowanie owsianki. Nie jest to czasochłonne, a obfitość dodatków, które można dodać sprawia, że jest to posiłek bardzo bogaty.

Pomysły na śniadanie dodające energii

Dobrą kompozycją na śniadanie jest owsianka przygotowana na wodzie lub na mleku z dodatkiem orzechów i owoców. Można dodać owoce suszone lub świeże. Można kierować się własnymi upodobaniami i przygotować śniadanie w taki sposób, aby bardzo nam smakowało. Kiedy jemy to, co jest smaczne w naszym mózgu uruchamia się ośrodek nagrody i przyjemności i podnosi się nasze samopoczucie. Nie ma lepszej metody na dobre rozpoczęcie dnia.

Płatki owsiane to najpopularniejszy sposób na smaczne śniadanie, jednak na rynku mamy wiele alternatyw, które stanowią analogiczny przykład zdrowego, pełnowartościowego śniadania. Można użyć płatków jaglanych lub orkiszowych, można stosować je zamiennie. Nie ma obaw o to, że któryś z produktów się znudzi, ponieważ to dodatki stanowią o wyjątkowym smaku. Różnorodność owoców, bakalii i orzechów jest na tyle duża, że każdego dnia możemy wymyślić coś innego. Dobrze jest dodać do tak przygotowanej miski owsianki miodu, który ma kilkanaście pierwiastków potrzebnych naszemu organizmowi oraz wspiera układ odpornościowy. Jego naturalna słodycz znacznie podniesie walory zbożowego śniadania.

Dobrym sposobem na smaczne śniadanie, które da ci energię na pół dnia jest również przygotowanie któregoś rodzaju kaszy, na przykład jaglanej i zjedzenie jej z owocami. Warto dodać w tym miejscu, że owoce warto jeść na śniadanie, ponieważ zawierają one fruktozę, a cukier ten będzie dobrze zmetabolizowany właśnie w godzinach porannych. Zwolennicy jogurtów i przekąsek bogatych w wapń nie muszą z nich rezygnować, ale warto uzupełnić je o węglowodany, które są niezbędne. Śniadanie powinno być konkretnym posiłkiem, dzięki któremu organizm poradzi sobie z codziennymi wyzwaniami.

AWY