Domowe sposoby w walce z przeziębieniem

0
431
ząbki czosnku dwie główki czosnku
Czosnek z miodem to połączenie, które jest nieocenionym wsparciem dla organizmu w okresie jesienno-zimowym | fot.: Materiał partnera zewnętrznego

Katar, ból głowy i uczucie ciągłego rozbicia – to tylko przykładowe objawy przeziębienia, o które nietrudno zwłaszcza jesienią i zimą. Syrop z cebuli, napary z lipy czy inhalacje z wykorzystaniem olejków eterycznych to popularne, domowe sposoby na przeziębienie. Nieocenionym sprzymierzeńcem w walce o powrót do zdrowia i sił witalnych jest również czosnek! Jakie ma właściwości i jak wykorzystywać go do wzmocnienia swojej odporności?

Czosnek z miodem, mlekiem i masłem

Czosnek to nie tylko rewelacyjny dodatek do potraw mięsnych i wegetariańskich, ponieważ równie znakomicie smakuje jako składnik rozmaitych sosów czy marynat.

W trosce o swoje zdrowie, możesz postawić na bardziej niecodzienne i zaskakujące połączenie czosnku, np. z… miodem.

Czosnek z miodem to połączenie, które jest nieocenionym wsparciem dla organizmu w okresie jesienno-zimowym. Jeśli czujesz, że dopada Cię przeziębienie, wypróbuj domową miksturę na bazie ciepłego mleka z dodatkiem czosnku, masła i miodu – choć jej smak jest… dość specyficzny i znajdzie się niewielu fanów takiego połączenia, to taki napój zadziała dobroczynnie na Twoje zdrowie.

 

Wskazówka

Czosnek z miodem to dla Ciebie zdecydowanie za dużo? Możesz „przemycić” go w bardziej subtelny sposób, np. w sosie tzatzyki (z jogurtem greckim, ogórkami i niewielką ilością soku z cytryny) w formie cienkich plasterków, położonych na kanapce razem z innymi dodatkami.

 

Do szklanki ciepłego mleka dodaj łyżkę miodu, masła oraz 2 zmiażdżone bądź drobno posiekane ząbki czosnku. Powstałą miksturę możesz pić nawet codziennie, przy czym szczególnie polecana jest na wieczór.

Ciepły napój (o temperaturze około 40-50 °C – cieplejszy zmniejszy skuteczność działania miodu i czosnku) pozwoli zachować wysoką odporność organizmu, a także działa bakteriobójczo i bakteriostatycznie. Pamiętaj również o tym, że czosnek z miodem, mlekiem oraz masłem świetnie łagodzi kaszel i ból gardła, zapewniając tym samym spokojny sen.

Pij dużo płynów!

Aby wspomóc organizm w walce z chorobą należy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Odpowiednie nawodnienie wspomoże nawilżenie błon śluzowych gardła, które złagodzi nieprzyjemne dolegliwości.

Odpowiednie nawilżenie powietrza

Nawilżenie powietrza jest szczególnie ważne w okresie zimowym, kiedy trwa sezon grzewczy. Ogrzewanie bowiem sprawia, że powietrze w domu jest suche przez co drogi oddechowe nie są odpowiednio nawilżone i podatne na różnego rodzaju podrażnienia.

Witamina C

Suplementacja witaminy C zarówno u niemowląt jak i u starszych dzieci jest bardzo ważna, ponieważ organizm nie potrafi wytwarzać jej samodzielnie. Kwas askorbinowy można dostarczać z pożywieniem lub suplementami diety takimi jak preparaty Pelafen Baby (https://pelafen.pl/baby) lub Pelafen KID (https://pelafen.pl/kid).

Witamina C posiada różnorodne działanie takie jak:

  • Pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, również w trakcie intensywnych ćwiczeń fizycznych i po nich
  • Poprawia przyswajalność żelaza
  • Zapewnia prawidłowe funkcjonowanie naczyń krwionośnych, kości, zębów, dziąseł i skóry

dlatego warto dbać o jej regularną suplementację. Jednak należy pamiętać, że dawkowanie zależy przede wszystkim od wieku i potrzeb organizmu.


Artykuł sponsorowany