Jak poradzić sobie z uzależnieniem od nikotyny? Pięć sposobów na rzucenie palenia

0
89
papierosy uzależnienie
Dobrą motywacją jest świadomość korzyści, które płyną z zerwania z nałogiem | fot.: pixabay

Jakiekolwiek uzależnienie to naprawdę nieprzyjemne i trudne doświadczenie. Każdy wie, że palenie papierosów szkodzi zdrowiu, finansom oraz urodzie. Niestety mimo tego rzucenie szkodliwego nałogu może okazać się niełatwe. Trudne nie znaczy niemożliwe. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, które sposoby są skuteczne.

Skuteczne sposoby na rzucenie palenia

Jeśli czytasz ten artykuł, jesteś już na dobrej drodze. Najważniejsze w rzucaniu palenia są dobre chęci, warto także posiadać wytrwałość. Oto kilka skutecznych sposobów na skuteczne rzucenie palenia:

  1. Kuracja – w każdej aptece znajdziesz środek o nazwie Desmoxan. Ma on wiele pozytywnych opinii, które świadczą o tym, że dzięki niemu możliwe jest pożegnanie się z nałogiem. Zawiera on cytyzynę, dzięki której nikotyna jest wypierana z organizmu. Środek ten skutecznie zmniejsza dokuczliwy głód nikotynowy. Jeśli nie masz czasu lub możliwości na zakupy stacjonarne, kup Desmoxan online. Cena jest ważna, dlatego warto skorzystać z porównywarek cen w aptekach internetowych. Niektóre serwisy, np. Gdziepolek.pl, oferują taką możliwość.
  2. Zastanów się, co wywołuje chęć sięgnięcia po papierosa – dzięki temu możesz unikać trudnych sytuacji lub znaleźć inny sposób, aby poradzić sobie z emocjami. Papieros kusi najczęściej w trudnych, stresowych momentach w życiu.
  3. Zajmij ręce – to naprawdę pomaga. Dobrym sposobem jest użycie piłeczki antystresowej, która pozwoli odwrócić myśli od chęci zapalenia papierosa. Używaj jej zawsze, gdy masz chęć zapalić.
  4. Nagradzaj się – zrobiłeś jakieś postępy? Udało Ci się powstrzymać przed zapaleniem przez kilka dni lub godzin? Warto to uczcić. Każdy lubi nagrody, to dobra motywacja do podejmowania dalszych działań. Dobrym sposobem jest wyznaczenie nagrody głównej. Marzysz o wycieczce do danego kraju? Odkładaj pieniądze których nie wydajesz na papierosy, aby móc spełnić to marzenie w nagrodę za rzucenie palenia.
  5. Skorzystaj z profesjonalnej pomocy – jeśli żadne dostępne metody nie działają, zgłoś się do specjalistów. Informacje na temat leczenia znajdziesz u swojego lekarza rodzinnego oraz w specjalistycznych poradniach.

Sprawdź, co możesz zyskać

Dobrą motywacją jest świadomość korzyści, które płyną z zerwania z nałogiem. Warto sobie często o nich przypominać, aby nie tracić motywacji. Dzięki rzuceniu palenia, możesz liczyć na korzyści takie jak:

  • swobodne oddychanie,
  • poprawa stanu skóry oraz cery,
  • lepsze samopoczucie,
  • więcej pieniędzy na inne ważne wydatki,
  • lepszy smak potraw,
  • brak nieprzyjemnego zapachu włosów, skóry oraz ubrań,
  • wydłużenie czasu życia,
  • lepszy stan zdrowia i poziom odporności,
  • poprawa płodności,
  • lepsze życie seksualne,
  • wolność od nałogu,
  • zmniejszenie ryzyka nowotworów.

Powyższe korzyści są naprawdę kuszące. Warto zawalczyć o to, aby móc poczuć jak przyjemne jest życie bez nałogu. Twoi bliscy na pewno również na tym zyskają. Rodzina i przyjaciele będą dużo bardziej spokojni o stan Twojego zdrowia i długość Twojego życia.

Materiał partnera