Jak zadbać o swoją odporność?

0
89
matka z córką w basenie
Aktywność fizyczna efektywnie wpływa na pracę ciała, umożliwiając wyzbycie się nagromadzonego stresu | fot.: materiał partnera

Środek lata to czas beztroski i odpoczynku. Myśli krążą zazwyczaj wokół urlopu i podróży, nie skupiając się na tym, że jesienne słoty mogą dać się we znaki i położyć do łóżka nawet najsilniejszy organizm. Letnie dni to idealna pora, by zadbać o swoją odporność, lecz najlepiej robić to przez cały rok. Co sprzyja ciągłemu zdrowiu?

Witaminy w naturalnej postaci

Odpowiednio zbilansowana dieta jest kluczem do zdrowia. Odporność można zyskać od wewnątrz, dostarczając jelitom wartościowych produktów. Jeśli zawczasu zadba się o flotę bakteryjną, organizm odpłaci się wieloletnim zdrowiem.

Warto wykorzystać sezonowe owoce i warzywa. Latem do woli można najadać się truskawek, wiśni, malin, fasolki czy bobu. Jesienią zaś królują śliwki oraz dynia. Rozsądnie byłoby także nagromadzić trochę zapasów w postaci świeżych warzyw i owoców, by następnie je zamrozić. Produkty mrożone kupowane w sklepie osiągają poza sezonem wysokie ceny. Nie warto przepłacać!

Praca z umiarem i czas dla siebie

Utrzymanie balansu pomiędzy pracą a domem jest niezwykle ważne dla zdrowia. Praca ponad siły oznacza przede wszystkim stres i piętrzące się obowiązki, na których wykonanie nie zawsze jest czas. Przy tak intensywnym trybie życia należy w szczególności zadbać o solidną dawkę odpoczynku.

Jednym ze sposobów na relaks jest sauna parowa. Taka łaźnia ma wiele walorów prozdrowotnych – poprzez inhalację parą górnych dróg oddechowych wzmacnia się odporność organizmu. Obiekty najczęściej znajdują się w kompleksach wodnych i hotelach.

Równie skutecznie można odprężyć się w zaciszu własnego domu. Dla jednych ukojeniem jest dobra książka, dla innych kieliszek ulubionego trunku, ciekawy film czy muzyka rozbrzmiewająca delikatnie w tle. Każdy odpoczywa na swój sposób – wystarczy robić to, co się lubi.

Trening kondycyjny dla zdrowia

Aktywność fizyczna efektywnie wpływa na pracę ciała, umożliwiając wyzbycie się nagromadzonego stresu. Regularnie wykonywane ćwiczenia przyniosą korzyści nie tylko w formie szczuplejszej sylwetki. Uprawianie sportu to także pokonywanie własnych barier, wzmocnienie psychiczne i poznawanie swoich możliwości. Nie musi to być ścianka wspinaczkowa czy ekstremalna jazda na rolkach. Dyscyplinę sportu należy dopasować do swoich preferencji – jedni dobrze czują się na zajęciach pole dance, inni z kolei wybiorą asany z instruktorką jogi.

Sport wzmacnia umysł i ciało, kształtuje sylwetkę, dodaje pewności siebie. Wytrenowany organizm z pewnością odwdzięczy się lepszą odpornością, gdy na zewnątrz nieoczekiwanie pojawią się pierwsze przymrozki.

Suplementy – brać czy nie brać?

Zdania na temat suplementów diety są podzielone. Jedni uważają to za zbędny wydatek, inni cały rok suplementują podstawowy zestaw witamin. Alternatywą są produkty pochodzenia naturalnego. Organizm można wzmacniać na wiele sposobów. W sprzedaży dostępne są naturalne soki z buraków, aceroli czy czarnego bzu, które doskonale wspomagają pracę organizmu.

Jak widać, troska o zdrowie to odpowiednia dieta, aktywność fizyczna i czas spędzony na odpoczynku. Dbając w ten sposób o siebie cały rok, można zyskać odporność godną podziwu.

Materiał partnera