Trening siłowy czy cardio – co szybciej pozwoli Ci schudnąć?

0
125
trening siłowy na odchudzanie
Po intensywnym treningu siłowym tempo przemiany materii wzrasta i utrzymuje się na wysokim poziomie przez około godzinę | fot.: stock.adobe.com

Istnieje wiele czynników, które wpływają na wagę. Wskazówki na skali zależą od Twojej diety, predyspozycji genetycznych i wieku. Jeśli jednak Twoim celem jest utrata tłuszczu, powinieneś skupić się na trzech kluczowych obszarach i jak najszybciej wprowadzić je do swojego życia. Kaloria to jednostka energii, którą otrzymujemy z jedzenia i picia. Głównym czynnikiem utraty wagi jest dostosowanie ilości spożywanych kalorii. Jeśli chcesz zrzucić dodatkowe kilogramy, twoje spożycie kalorii nie powinno przekraczać dziennego zalecanego spożycia kalorii, zamiast tego powinno być niższe. Możesz także zmniejszyć spalanie, efektywnie ćwicząc i zużywając kilka dodatkowych kalorii. Który trening: siłowy czy cardio pomoże skutecznie schudnąć?

Jak działa trening siłowy? – czy możesz dzięki niemu schudnąć?

Po intensywnym treningu siłowym tempo przemiany materii wzrasta i utrzymuje się na wysokim poziomie przez około godzinę. Ten mechanizm pozwala spalić o 25% więcej kilokalorii. Więc jeśli spalisz 200 kalorii podczas podnoszenia ciężarów, twoja regeneracja mięśni spali dodatkowe 50 kalorii, co daje łącznie 250 spalonych kalorii. Jeśli trening siłowy jest bardzo intensywny – duże obciążenia, nie więcej niż 30 sekund odpoczynku między seriami – spalanie kalorii po treningu może być wyższe. Kolejną zaletą treningu siłowego jest to, że pozwala budować masę mięśniową, zapewniając spalanie dodatkowych 80 kalorii dziennie na każdy kilogram masy mięśniowej, nawet jeśli nie ćwiczysz. Czy ta informacja Cię nie uderzyła? Innymi słowy: 1 kg więcej mięśni to 29 200 kalorii (ponad 4 kg tłuszczu!), które można spalać bez wysiłku każdego roku.

trening cardio na odchudzanie
Aby osiągnąć ogólny sukces, połącz cardio z treningiem siłowym | fot.: stock.adobe.com

Jak działa trening cardio? – wszystko co musisz wiedzeić

Trening cardio obejmuje intensywne ćwiczenia, takie jak jazda na rowerze stacjonarnym lub szybkim, bieganie, pływanie lub wykonywanie ćwiczeń aerobowych przez co najmniej 30-60 minut z rzędu. Trening taki należy powtarzać 3 razy w tygodniu. Trening aerobowy to przede wszystkim ćwiczenia aerobowe, czyli dotleniające mięśnie. Jednak tego typu treningi muszą być wystarczająco intensywne i stosowane regularnie, aby przyniosły pożądane rezultaty. Nie trenuj zbyt intensywnie przez krótki okres czasu, a potem odpoczywaj przez długi czas. Około pół godziny do godziny ćwiczeń o umiarkowanej intensywności co drugi dzień to najlepszy sposób na odpoczynek ciała i mięśni, ale nie pozwól im się rozleniwić, odpoczywając zbyt długo między kolejnymi treningami. Tak rozumianym ćwiczeniem aerobowym może być np. energiczny spacer na świeżym powietrzu lub na siłowni z wykorzystaniem bieżni, może to być bieganie, wiosłowanie, kajakarstwo czy ćwiczenia aerobowe – wszystkie te rodzaje ćwiczeń polecane są do treningu aerobowego .

Który trening pomoże skutecznie schudnąć?

W sumie oba rodzaje treningów mają swoje niezaprzeczalne zalety – cardio to lepsza wydajność i szybszy czas na utratę tkanki tłuszczowej. Trening siłowy pozwala również na rozwój ciała i okazuje się, że również wyszczupla nas, ale trwa to dłużej. Aby osiągnąć ogólny sukces, połącz cardio z treningiem siłowym. Dzięki temu nie tylko zbudujesz wytrzymałość, ale także zbudujesz mięśnie, przyspieszysz metabolizm i poprawisz wygląd swojej sylwetki. Wiele osób popełnia błąd skupiając się tylko na jednym obszarze ruchu i tym samym zaniedbując niezbędną równowagę. Siła mięśni jest tak samo ważna jak dobra wydolność sercowo-oddechowa. Trening opiera się na wytrzymałości i mocnych mięśniach. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na trening siłowy, czy cardio, musisz pamiętać o odpowiednim ubraniu i butach. Dzięki temu zapewnisz sobie komfort i bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. Sneakersy powinny dobrze amortyzować wstrząsy i zapewniać wysoką przyczepność na podłożu. Odzież musi być wykonana z funkcjonalnych, oddychających materiałów pochłaniających pot. Potrzebne będą również specjalne rękawiczki, aby zapobiec bolesnym otarciom podczas podnoszenia ciężarów podczas treningu siłowego. Pamiętaj, że zarówno trening cardio, jak i siłowy mają wiele zalet, które mogą pomóc Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Połączenie tych działań pozwoli szybciej zauważyć efekt. Więc nie czekaj i zacznij walczyć o liczby, które chcesz dzisiaj.

DKU