Chcesz tworzyć posty w social mediach? O tym pamiętaj

0
771
pisanie postów na social media
Choć tworzenie wpisów wydaje się proste i intuicyjne, wiele z zasad zasługujących na naszą uwagę to wiedza dostępna dla najbardziej zaawansowanych twórców | fot.: stock.adobe.com

Social media to dzisiaj jedna z podstawowych form komunikacji. Używamy ich na co dzień już nie tylko do komunikacji ze znajomymi, ale także do pracy, nauki czy reklamy. Właśnie dlatego powstaje wiele szkoleń z zakresu social mediów – warto wiedzieć, co i w jaki sposób pisać w Internecie, aby przyciągnąć odbiorców, zapaść im w pamięć oraz skłonić do podjęcia interakcji. 

Jak pisać, aby docierać do odbiorców?

Jeśli prowadzisz profil firmowy na social media bądź marzysz o zostaniu influencerem lub jesteś copywriterem i chcesz spróbować swoich sił w prowadzeniu profili firmowych w agencji social media, z pewnością zadajesz sobie pytanie – jak pisać, aby ludzie czytali i zapamiętywali, oraz robili to, do czego chcę ich przekonać? Wydaje się, że nie jest to szczególnie trudne – wystarczy nauczyć się kilku trików. Jednak najlepiej skorzystać także z dostępnej teorii, na przykład z publikacji czy na szkoleniach z social media, które często są dofinansowywane, a potem wprowadzić całą swoją wiedzę w życie. 

Posty w social mediach – najważniejsze kwestie

Nie ma jednej, uniwersalnej formy pisania postów na social media. Wiele zależy od naszej grupy docelowej i poruszanych tematów. Z resztą algorytmy czytające nasze treści ustawicznie zmieniają się wymuszając na twórcach ciągłego uczenia się. Na pewno jednak pewne kwestie pozostają niezmienne:

  • treści powinny być angażujące
  • warto poruszać aktualne problemy i nurtujące naszych czytelników zagadnienia
  • unikajmy tzw. clickbaitów, które drażnią coraz większą ilość odbiorców
  • wpisy muszą być czytelne i nieprzegadane, zdania dość krótkie
  • warto zadać swoim czytelnikom pytania pobudzające do reakcji
  • nie bójmy się humoru w naszych postach
  • dobrze jest dołączyć do tekstu także emotikony oraz słowa kluczowe, tzw. hashtagi oznaczane jako #

Oczywiście prawdziwi profesjonaliści w kwestii pisania postów w social mediach zalecają także swoistą lekkość wpisów, przejrzystość tekstu (na przykład oddzielenie pierwszego – najbardziej angażującego zdania – od pozostałych) czy dopasowanie objętości tekstu do możliwości wyświetlacza smartfona. Choć tworzenie wpisów wydaje się proste i intuicyjne, wiele z zasad zasługujących na naszą uwagę to wiedza dostępna dla najbardziej zaawansowanych twórców.

social media posty
Nie ma jednej, uniwersalnej formy pisania postów na social media | fot.: stock.adobe.com

Czemu to, co piszemy w social mediach jest tak ważne?

Dzisiaj prawie każdy człowiek korzysta z internetu. Większość z nas, zaraz po obudzeniu się rano, jeszcze leżąc w łóżku, sprawdza swoje konta na portalach społecznościowych oraz ulubione strony z newsami ze świata. Wśród nich znajdują się posty mniej lub bardziej skuteczne. Od czego to zależy? Oczywiście od tego, w jaki sposób są skonstruowane. Na szkolenia z zakresu social media możesz dostać dofinansowanie, aby jak najlepiej radzić sobie z działalnością w internecie, która jest dzisiaj kluczowa w działalności wielu biznesów. Możesz także skorzystać z pomocy agencji social media, która zajmuje się prowadzeniem profili na portalach społecznościowych. Warto zdecydować się na taką inwestycję, aby znacznie powiększyć swoje zasięgi w internecie, a co za tym idzie – ilość potencjalnych klientów, a więc Twoje przychody. Dzisiaj każdy korzysta z social media – wykorzystaj to, zapisz się na szkolenie i zobacz, że działalność w internecie tak naprawdę nie jest trudna! 

Jak nauczyć się pisać dobre posty w social mediach?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak skutecznie docierać do swoich klientów za pomocą internetu. Social media to jeden z kanałów, który jest zdecydowanie niezwykle skuteczny. Agencja social media może okazać się w tej kwestii nieoceniona, warto jednak wiedzieć, jak złożoną kwestią jest prowadzenie profili na portalach społecznościowych, które pozytywnie wpłyną na rozpoznawalność Twojej marki. W tym celu możesz zdecydować się na szkolenia social media, na które dostaniesz dofinansowanie. Wystarczy wpisać frazę: szkolenia dofinansowanie aby znaleźć interesujące nas rozwiązanie. Wraz z coraz szybszym wchodzeniem społeczeństwa w fazę informacyjną, coraz więcej naszych działań przenosi się do internetu, dlatego skuteczne korzystanie z narzędzi, jakie oferuje internet jest kluczową umiejętnością. Dofinansowania na szkolenia z pewnością jeszcze bardziej zachęcają do brania w nich udziału – zdobywanie wiedzy czasem kosztuje bardzo wiele, jednak warto ją zdobywać. Jeśli nauczysz się docierać do swoich odbiorców w social mediach, zdobywać nowych obserwujących, z pewnością zaobserwujesz znaczny wzrost w przychodach. 

OLI