Wytrawne naleśniki pancakes – kolorowe i smaczne

0
139
zielone pankejki
Zbilansowany i pełnowartościowy posiłek powinien opierać się na sporej ilości warzyw, które dostarczają nam dodatkowych porcji witamin i minerałów | fot.: stock.adobe.com

Dla niektórych spożywanie odpowiedniej ilości warzyw wiąże się z niemałym wysiłkiem. Zapominamy, że to warzywa i owoce są podstawą naszej diety. Powinny królować na naszym talerzu, a według Światowej Organizacji Zdrowia należy spożywać 5 porcji, czyli minimum 400 gramów dziennie. Spokojnie można połączyć je z ulubionymi daniami.

Wiosna na talerzu – czyli jakie warzywa warto jeść w tym okresie

Wczesną wiosną ludzie tłumnie wyruszają na targi bądź do sklepów, aby zakupić pierwsze nowalijki. Ich wczesna dostępność wynika z hodowli w szklarniach, która zapewnia im odpowiednie warunki do wzrostu i sprawia, że jarzyny szybciej dojrzewają. W tym okresie, możemy dostać świeże, chrupiące i bogate w witaminy warzywa, jak i soczyste owoce. Jednymi z najpopularniejszych odmian są rzodkiewki, sałata masłowa, szczypiorek, botwinka, świeży szpinak, młoda marchewka, ziemniaki czy kapusta. Warto po nie sięgać i korzystać z nich jak najczęściej ponieważ sezon na nowalijki szybko się kończy, a wraz z jego końcem wzrastają ceny.

Pomysły na przemycenie warzyw do naszej codziennej diety

Zbilansowany i pełnowartościowy posiłek powinien opierać się na sporej ilości warzyw, które dostarczają nam dodatkowych porcji witamin i minerałów. Są podstawą naszej diety więc nie powinniśmy ich pomijać. Jednym z pomysłów na ich przemycenie są soki czy koktajle. Przygotowując sok na bazie owoców dodaj na przykład selera naciowego bądź ogórka. Natomiast do koktajli świetnie nadają się szpinak lub jarmuż. Aby go przygotować zmiksuj banana, kakao, mleko bądź napój migdałowy i garść szpinaku. Smak koktajlu się nie zmieni, a dzięki dodaniu zieleniny dostarczysz większą ilość minerałów. Robiąc zupy na bazie bulionu pozostałe warzywa zetrzyj na tarce i dodaj do zupy, w ten sposób będzie bardziej sycąca i pełna witamin. Ponadto idealnym rozwiązaniem są zupy krem. Można w nich przemycić wszelkiego rodzaju warzywa, a skusi się na nie nawet niejeden niejadek. Warzywa wykorzystasz również robiąc spód do pizzy z kalafiora, kopytka z dodatkiem dyni czy ciasto z cukinią lub buraczkami.

Przepis na wytrawne naleśniki pancakes ze szpinakiem, burakiem i marchewką

Przepis na wytrawne naleśniki jest idealnym pomysłem na danie, w którym możemy przemycić sporą ilość warzyw, dzięki czemu uzyskamy zbilansowany i pełnowartościowy posiłek.

Składniki, które potrzebujesz do przygotowania 15 sztuk naleśników pancakes:

  • – 1 średnia marchewka
  • – 1 mniejszy burak
  • – szklanka świeżego szpinaku
  • – sól
  • – pieprz
  • – olej do smażenia
  • – 280 g mąki pszennej
  • – 2 jajka
  • – 1,5 szklanki maślanki (lub więcej jeżeli ciasto wyjdzie za rzadkie)
  • – łyżeczka proszku do pieczenia

Marchewkę i buraka obierz i przekrój na 4 części. Ułóż na blaszce, skrop olejem i upiecz w piekarniku w 190 stopniach przez 40 minut lub ugotuj do miękkości. Mleko, jajko, mąkę, proszek do pieczenia wymieszaj do uzyskania gęstej masy. Dopraw solą i pieprzem i podziel na 3 części. Do jednej dodaj świeży szpinak, do drugiej startą marchewkę, a do trzeciej startego buraka. Następnie każdą masę zmiksuj blenderem. Następnie smaż na rozgrzanym oleju. Podawaj z sosem czosnkowym, rukolą i pomidorkami.

EBA