Co warto wiedzieć o SEO?

0
132
seo
Przestrzeganie zasad SEO (z ang. Search Engine Optimization) to podstawa sprzedaży online | fot.: stock.adobe.com

W jaki sposób efektywniej wyróżnić działania swojej firmy i oferowane produkty w przestrzeni internetowej? Najlepszym sposobem jest optymalizacja własnej strony internetowej zgodnie z zasadami SEO, co zapewni wysokie wyświetlanie w wynikach wyszukiwania, a tym samym stały napływ nowych klientów.

Podstawy SEO

Przestrzeganie zasad SEO (z ang. Search Engine Optimization) to podstawa sprzedaży online. Strona, która znajduje się na odległej zakładce przeglądarki Google, nawet gdyby oferowała najkorzystniejszą ofertę, nie zostanie zauważona przez potencjalnego klienta. Roboty Google, które codziennie skanują sieć mają za zadanie dostarczyć użytkownikowi dokładnie to, czego potrzebuje, a czynią to głównie poprzez rozpoznawanie słów i fraz kluczowych w witrynach z zachowanymi zasadami UX oraz linkowanie. Zasad przeglądarek można się nauczyć i stopniowo wprowadzać je w swojej witrynie, co z czasem przyniesie pożądane rezultaty.

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to pojedyncze wyrazy jak i całe frazy wpisywane przez użytkownika w przeglądarkę. Można je ustalić korzystając ze specjalnie przeznaczonych do tego programów, ale nie jest to konieczne, szczególnie, że te zazwyczaj są płatne. Frazy najczęściej wyszukiwane przez internautów za darmo pojawiają się w samej przeglądarce, jako proponowane podpowiedzi. Używanie dokładnie tych wyrażeń na swojej stronie, np. we wpisach blogowych, opisach produktów i kategorii oraz w zakładkach strony sprawi, że robot Google uzna, iż taka treść najbardziej odpowiada potrzebom użytkownika i wyświetli linki do witryny wyżej. Słowa kluczowe na stronie można dodatkowo pogrubić, co przyciągnie wzrok potencjalnego odbiorcy i skłoni go do dokonania zakupu czy rezerwacji. Z tego względu wiele sklepów internetowych decyduje się na rozbudowywanie blogów – są one sposobem na budowanie profesjonalnego wizerunku, ale i okazją do częstego wykorzystywania słów i fraz kluczowych.

Linkowanie

Linkowanie również ma znaczenie dla optymalizacji treści pod względem SEO. Likowanie zewnętrzne to przekierowywanie do własnej strony z innych – za pomocą tzw. anchorów, czyli linków umieszczonych za konkretnymi słowami. Można to robić odpłatnie, np. na lubianych i często wyświetlanych przez użytkowników witrynach eksperckich i blogach branżowych, które zajmują się tym samym zagadnieniem co nasza firma, oferująca konkretny produkt czy usługę. Istnieje również inny sposób linkowania – linkowanie wewnętrzne, które znajduje się już tylko w obrębie naszej witryny. Polega na przekierowywaniu użytkownika na inne podstrony, tak by generować ruch, ale i zainteresować potencjalnego klienta treściami znajdującymi się na wielu podstronach, np. wpisy blogowe mogą przekierowywać bezpośrednio na aukcję zakupu produktu. Takie działania z czasem poprawią widoczność strony, będą budowały również zaufanie wobec internautów, ale i robotów Google’a. Optymalizacja nie daje natychmiastowych efektów, dlatego warto uzbroić się w cierpliwość w budowaniu dochodowej i widocznej witryny.

ECI