Fenomen portali społecznościowych

0
391
Meżczyzna z telefonem
Zaletą portali społecznościowych jest więc ich wielofunkcyjność. | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Trudno wyobrazić sobie współczesną rzeczywistość bez portali społecznościowych. Są częścią naszego życia, wirtualnym sposobem na zawieranie znajomości, dzieleniem się informacjami, a także pewnego rodzaju rozrywką. Udogodnienia te pozwalają nam na darmowe komunikowanie się z osobami prywatnymi, a także firmami z wielu krajów na całym świecie. Służą więc nie tylko spędzaniu czasu na zabawie, lecz także załatwianiu spraw, takich jak zakupy towarów, uzyskiwanie informacji o interesujących nas produktach czy sprzedaż własnych artykułów i usług. Zaletą portali społecznościowych jest więc ich wielofunkcyjność. A co dokładnie wpływa na fenomen ich popularności?

Jakie są najpopularniejsze media społecznościowe?

Najczęściej używane portale społecznościowe, znane przez użytkowników praktycznie na całym świecie, które stoją na samym szczycie, to Facebook i YouTube. Co ciekawe, właśnie te portale internetowe są ocenzurowane w Chinach. Nie zmienia to faktu, że ich oglądalność stale rośnie w innych krajach. Zjawisko to z całą pewnością wpływa na stosunki społeczne i globalizację przekazu informacji. Lista popularnych mediów społecznościowych jest jednak o wiele dłuższa. W zestawieniu cenionych przez rzesze użytkowników tego typu platform znajduje się też Twitter, WhatsApp, Instagram, Snapchat, Netflix, LinkedIn, Google+, Pinterest, GoldenLine, Tumblr, Flicr czy Periscope.

Dlaczego korzystamy z mediów społecznościowych?

Popularność mediów społecznościowych wynika z wielu czynników i zależy od różnych, indywidualnych preferencji użytkowników. Wśród nich można jednak wyodrębnić grupy osób, które korzystają z takich platform w celu podtrzymania kontaktu ze znajomymi, zaprezentowania siebie, swojej twórczości lub działalności gospodarczej w sieci. Coraz szersze grono ludzi zarabia więc pieniądze, prowadząc kampanię reklamową swojego biznesu. Są też wśród użytkowników tychże mediów tacy, którzy za ich pośrednictwem szukają pracy, jak chociażby w GoldenLine czy LinkedIn. Częstą przyczyną użytkowania portali internetowych są gry społecznościowe, a dotyczy to głównie bardzo młodych osób. Wirtualna forma darmowej rozrywki sprawia, że grono jej fanów stale się powiększa. Niewątpliwie, istnienie gier społecznościowych zapoczątkowało nową formę wspólnego spędzania wolnego czasu, również na odległość. Poza tym, istotną rolę w procesie popularyzacji cenionych platform odgrywają też portale ogłoszeniowe, które umożliwiają między innymi kupno rzeczy używanych od prywatnych osób, a także wymianę przedmiotów na inne.

Facebook, YouTube, Twitter – na szczycie sławy

Światowa sława portali społecznościowych, takich jak Facebook, YouTube czy Twitter, daje ogromny potencjał do rozwoju przedsiębiorstw biznesowych, niezależnie od ich wielkości czy kondycji finansowej. Możliwość szybkiego dotarcia do szerokiego grona odbiorców – potencjalnych klientów towarów i usług – jest fenomenem, który skrzętnie wykorzystują wszyscy ci, którym zależy na ekspansji na rynki krajowe i zagraniczne. Potencjał biznesowy popularnych portali społecznościowych stale rośnie, dlatego platformy te oferują płatne reklamy, które przyczyniają się do zwiększenia oglądalności danego profilu lub kliknięcia w treści reklamowe. Co istotne, sukces bycia na szczycie uznania, każdy z tych portali internetowych zawdzięcza innym, oryginalnym cechom oraz niepowielaniu swoich pomysłów, związanych z funkcjonowaniem.

Telewizja w internecie – najciekawsze propozycje

Nie tylko portale społecznościowe mogą służyć rozrywce czy miłemu spędzaniu wolnego czasu z najbliższymi. Coraz większą popularnością cieszą się również telewizje, z których można korzystać w internecie. To wygodna i nowoczesna forma relaksu, która zapewnia dostęp do najnowszych kinowych hitów, jak chociażby telewizja HBO Go w pakiecie z internetem UPC czy telewizja z pakietem Canal+ UPC, dzięki której można uzyskać możliwość oglądania seriali czy ważnych wydarzeń sportowych.


Materiał partnera zewnętrznego