Najpopularniejsze diety odchudzające: dieta niełączenia dr Haya

0
749
dieta rozłączna
Popularną dietą odchudzającą jest metoda opracowana przez dr. Williama Haya, która umożliwia zrzucenie zbędnych kilogramów, dzięki zasadzie niełączenia w jednym posiłku białek z węglowodanami | fot.: Fotolia

Dieta niełączenia dr Haya to kolejna popularna dieta opracowana przez amerykańskiego lekarza. Pomysłem na skuteczne odchudzanie jest zasada niełączenia białek i węglowodanów. Na ile skuteczna to dieta? I jakie są zasady odżywiania zgodnie z wytycznymi dr Haya?

Dieta niełączenia dr Haya

Popularną dietą odchudzającą jest metoda opracowana przez dr. Williama Haya, która umożliwia zrzucenie zbędnych kilogramów, dzięki zasadzie niełączenia w jednym posiłku białek z węglowodanami.

Na czym jednak polega ta dieta? Główną jej zasadą jest niełączenie w posiłkach produktów, które pochodzą z różnych grup. Wynalazca tej metody produkty żywnościowe podzielił na trzy różne grupy. Pierwsza grupa obejmuje białka, czyli mięso, jajka, mleko oraz jego przetwory (tylko te, które zawierają mniej niż 50% tłuszczu), a także świeże owoce. Druga grupa to z kolei węglowodany, czyli kasze, makarony, ryż, pieczywo, cukier oraz suszone owoce. Z kolei, jeśli chodzi o trzecią grupę, to zawiera ona neutralne produkty takie jak mleczne przetwory zawierające więcej niż 50% tłuszczu, orzechy, a także wędzone ryby i mięso.

W przypadku tej diety nie można łączyć węglowodanów z białkami,  a jedynie białka z produktami neutralnymi oraz węglowodany z produktami neutralnymi. Jeśli chodzi natomiast o najważniejsze zasady tej diety, to należy pamiętać o tym, aby dziennie spożywać produkty o łącznej kaloryczności nieprzekraczającej 1000 kcal. W ciągu dnia należy spożywać 3 posiłki główne oraz 2 małe przekąski oczywiście w postaci zdrowych produktów żywnościowych. Pomiędzy posiłkiem białkowym oraz węglowodanowym można wypijać jedynie niegazowaną wodę.

Zastosowanie powyższej zasady pozwala na oczyszczenie organizmu z toksyn, uregulowanie przemiany materii i zrzucenie zbędnych kilogramów. Dieta także całkowicie wyklucza produkty wysokoprzetworone.

Gdzie wady? Dieta jest sprzeczna z zasadami promowanymi w Piramidzie Zdrowego Żywienia, a także zaleceniami niektórych dietetyków, którzy zalecają łączenie w jednym posiłku różnorodnych produktów. Niebagatelna w tym przypadku jest także potrzeba ciągłego analizowania jadłospisu.


KPA/DOP