Nowoczesna obsługa klienta

0
222
nowoczesna obsługa klienta mężczyzna przed laptopem ze smartfonem w dłoni
Trudno sobie wręcz wyobrazić sytuację, że nie możemy się skontaktować z jakąś firmą za pomocą infolinii | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Jednym z najważniejszych kanałów służących do komunikacji na linii klient-przedsiębiorstwo jest infolinia. Takie rozwiązanie spotykamy w zdecydowanej większości firm funkcjonujących na rynku. Najszybszą metodą do stworzenia infolinii jest budowa wirtualnej centrali. Zastosowanie wirtualnej centrali daje nam bardzo szeroki zakres możliwości na etapie budowy infolinii przedsiębiorstwa. Warto zauważyć, że zastosowanie infolinia wirtualna znajdzie w każdej wielkości przedsiębiorstwie.

Trudno sobie wręcz wyobrazić sytuację, że nie możemy się skontaktować z jakąś firmą za pomocą infolinii. Nowoczesne rozwiązania dostępne w wirtualnych centralach to między innymi wygłaszanie komunikatów głosowych, łącznie z konsultantami oraz kolejkowanie przychodzących połączeń, które bezpośrednio odpowiada za to, jak długo oczekuje klienta na infolinii na połączenie z konsultantem. W wielu wypadkach może to być kluczowe dla utrzymania lub zdobycia klienta. Zazwyczaj klient dzwoniący na infolinie słyszy komunikat głosowy z kilkoma opcjami do wyboru. To menu służy do wstępnej selekcji, dzięki temu klient już na samym początku jest przekierowany do właściwego działu. Zdarza się, że po pierwszym menu są kolejne. Im bardziej rozbudowana struktura, tym łatwiej trafimy na konkretnego specjalistę. Oczywiście od strony firmy wymaga to zapewnienia odpowiedniej ilości osób do obsługi.

nowoczesna obsługa klienta mężczyzna ze smartfonem w dłoni
Najszybszą metodą do stworzenia infolinii jest budowa wirtualnej centrali | fot.: materiał partnera zewnętrznego

Najważniejsze funkcje wirtualnej centrali

Dwie bardzo ważne funkcje centrali to po pierwsze kolejkowanie połączeń. Dzięki temu po skończeniu rozmowy przez konsultanta system automatycznie przypisuje mu kolejnego dzwoniącego klienta. Takie rozwiązanie bardzo ułatwia rozładowania kolejki oczekujących.

CRM jest systemem który pomaga rozwiązać problemy klientów, dzięki niemu podczas dzwonienie system rozpoznaje numer telefonu i wyświetla konsultantowi najważniejsze informacje.

Budując infolinie mamy do wyboru bardzo wiele możliwości konfiguracji. Oczywiście dobierając rozwiązania musimy kierować się naszymi potrzebami. Inaczej działa globalna infolinia a inaczej na jedno miasto. Tak czy inaczej wirtualne centrale daję nam bardzo wiele możliwości. Dużo informacji o tym jak działa infolinia oraz spis kontaktów z różnymi firmami znajdziecie na stronie https://kontaktinfolinia.pl/. Warto zapamiętać tren adres. W jednym miejscu mamy wówczas dane do kontaktu z infoliniami różnych przedsiębiorstw.


Materiał partnera zewnętrznego