Zła dieta przyczyną problemów z potencją! Jak ją poprawić?

0
111
zdrowa dieta talerz z jedzeniem
Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta to podstawa dobrego funkcjonowania organizmu | fot.: materiał partnera

Zaburzenia erekcji to wstydliwy, choć tak naprawdę dość powszechny męski problem. Szacuje się, iż cierpi na nią ponad 3 miliony Polaków. Niestety, zaledwie 15% zgłasza się o pomoc do lekarza. Tymczasem okazuje się, iż przyczyny problemów z potencją mogą być bardzo prozaiczne. Jedną z nich jest zła dieta – wróg męskiej sprawności seksualnej.

Jak dieta wpływa na seksualność

Zdrowa, dobrze zbilansowana dieta to podstawa dobrego funkcjonowania organizmu. Niby każdy o tym wie, a tak naprawdę niewielu wprowadza w związku z tym zmiany w życiu. Ubogi jadłospis obfitujący w potrawy tłuste, wysokoprzetworzone, pełne cukru i soli prowadzi do rozwoju wielu groźnych chorób. Jedną z nich jest cukrzyca – prawdziwy zabójca męskiej sprawności seksualnej. Gdy zbyt często sięgamy po fast-foody, dania gotowe, a za rzadko m.in. po warzywa i owoce, niebezpiecznie wzrasta poziom cholesterolu. Coraz bardziej zatkane naczynia krwionośne nie są w stanie transportować do penisa krwi w takiej ilości co kiedyś. Skutkiem jest coraz słabsza erekcja – nawet przy silnym podnieceniu.

Dieta na potencję

Na drugim biegunie mamy produkty zdrowe, obfitujące w dobroczynne składniki odżywcze. W męskiej diecie nie może zabraknąć warzyw i owoców, pełnoziarnistego pieczywa, kasz, ryb – najlepiej tłustych ryb morskich, orzechów i chudego mięsa. Do minimum ograniczamy cukier – nie tylko źle wpływa on na organizm, ale też powoduje tycie, które samo w sobie źle oddziałuje na gospodarkę hormonalną mężczyzny.

Aby zwiększyć poziom testosteronu we krwi, warto spożywać produkty bogate w cynk. Ten korzystny dla męskiej płodności pierwiastek znajdziemy m.in. w ostrygach i innych owocach morza, wątróbce, jajach, kaszy gryczanej, mięsie, ryżu, pestkach dyni i nasionach słonecznika.

Bardzo duże znaczenie dla męskiej potencji ma też aktywność fizyczna. Najważniejsze, by była regularna. Choć trzeba przyznać, że na produkcję testosteronu szczególny wpływ mają ćwiczenia siłowe, np. ponoszenie ciężarów. Aby utrzymać dobrą kondycję i formę seksualną, wystarczy jednak regularny trening o umiarkowanej intensywności.

Co powie lekarz

Jeśli zaobserwowałeś u siebie zaburzenia erekcji, nie czekaj, aż problem sam minie. Najprawdopodobniej tak się nie stanie! Nawet jeśli masz silne postanowienie, by zmienić dietę i prowadzić zdrowszy tryb życia, może być konieczne wykonanie podstawowych badań. Pozwolą one m.in. na wykluczenie cukrzycy i innych zaburzeń.

Przy zaawansowanych problemach z potencją lekarz może przepisać tabletki na zaburzenia erekcji. Wśród nich za najbardziej skuteczne uznawane są te zawierające sildenafil, m.in. Kamagra czy klasyczna niebieska Viagra. Lepiej jednak nie stosować ich na własną rękę. Lekarz odpowiednio dopasuje dawkę do potrzeb konkretnego pacjenta. Pozwoli to na zminimalizowanie wystąpienia efektów ubocznych leku.

Oczywiście farmakoterapia nie zastąpi zdrowego stylu życia. Nawet jeśli otrzymasz od swojego lekarza receptę na Kamagrę, zadbaj o zbilansowaną dietę i regularną aktywność fizyczną. Poczujesz się lepiej nie tylko w sferze seksualnej, ale też w każdej innej dziedzinie swojego życia!

Materiał partnera zewnętrznego